موقع السلطة
الخميس، 25 أبريل 2024 07:27 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
فن

صفية العمري: مبقاش لينا وجود عند المنتجين.. ليه قاهرنا كده؟

فن  صفية العمري
فن صفية العمري

أعربت الفنانة صفية العمري، عن استيائها الشديد من تجاهل المنتجين والمخرجين لها، مشيرة إلى إنها ما زال لديها طموح وتريد تقديم العديد من الأدوار.

 

ووجهت صفية العمري، رسالة للمنتجين خلال حوارها التليفزيوني قائلة: نا معرفش معظم المنتجين دلوقتي ويمكن هما مبقوش يعرفوني خلاص، وما زال عندي عطاء ولسة بقدر أشتغل، وعندي طموح ولكن قاهرنا ليه؟

 

يعني فيه حاجات بحلم إني أعملها في شخصيات وأدوار، المرأة المصرية ليها وجود هايل، ليه ميكتبوش لنجاح المرأة المصرية؟

 

وتابعت: مبقاش عندي أمل، لأن مش دول المنتجين بتوع زمان اللي بيعرفوا يختاروا الفنان المناسب للشخصية، أنا مش عايزة أظلم حد، ولكن إحنا مبقيناش مهمين بالنسبة لهم وملناش وجود.

 

كما صرحت صفية العمري، إنها تُعاني من الوحدة بسبب تواجد ابنائها في الولايات المتحدة الأمريكية، وقلة عملها خلال الفترة الحالية قائلة: أنا بعاني من الوحدة، وولادي ربنا يخليهم ليا بحاول قدر الإمكان إني أسافر عندهم في أمريكا، لكن فيه وحدة طبعًا والشغل كان بيلهيني.

 

صفية العمري

 

وطالبت الفنانة صفية العمري، بحصول الفنانيين على مقابل مادي، نظير عرض أعمالهم على القنوات التلفزيونية، قائلة: إحنا الفنانيين اللي أعمالنا بتتذاع كل يوم المفروض يبقى لينا عائد والحقوق بتاعتنا ناخدها لكن محدش مهتم، العالم كله بيدفع للفنان، المنتجين مش هتدفع من جيوبها، لكن القنوات هي اللي مستفيدة لكن الفنان مش مستفيد بحاجة، للأسف النهاردة فيه فنانيين كتير مرضى، هل ينفع إن الدولة هي اللي تعالج الفنان؟ أنا غضبانة جدًا.

البنك الأهلي
صفية العمري الفنانة صفية العمري تصريحات صفية العمري اخبار صفية العمري الفن فنـ اخبار الفن facebook twitter whats
serdab serdab serdab serdab
CIB
CIB