موقع السلطة
الجمعة، 29 مارس 2024 03:17 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
فن

أنغام: بيتعرض تاريخ الفنان لما يموت أو يعجز.. وليلة صوت مصر كانت في وقتها لأني بصحتي

فن  أنغام
فن أنغام

أعربت الفنانة أنغام، عن امتنانها بتقديم حفلة ليلة صوت الأرض في موسم الرياض، مؤكدة أن الحفل جاء في وقته المناسب لعرض تاريخها الفني لـ جمهورها.

وقالت أنغام، خلال لقائها مع الإعلامي عمرو أديب، على هامش حفلها ليلة صوت مصر: تقديم تاريخ فنان في حفل.. بتتعمل بعد ما نموت أو نكون عجزنا أوي، والحمدلله دا توقيت مناسب لـ ليلة صوت مصر لأني بصحتي وإني أعرض معظم تاريخي الفني.

وأضافت أنغام: تحضيرات الحفلة الحقيقة مفكرتش لوحدي والفريق اللي اشتغل معايا كله فكر وقعدنا نشوف هنعمل إيه بالأوركسترا بـ أكتر من 100 عازف، وازاي الناس هتسمع الرحلة كلها.

موضوعات ذات صلة

وعن سر نجاح حفلاتها، فقالت أنغام: نجاح حفلاتي بمجهود غير عادي ومتعة، وحلاوة الروح اللي الجمهور بيدهالي، أنا ربنا كارمني بالناس اللي بتسمعني هما شبهي بيحبوا ذوقي وأنا ذوقهم وببقى في قمة الشوق ليهم وقمة التوتر وببقى عايزاهم يبقوا مشتاقين تاني لـ حفلاتي.

أنغام: أسوأ حاجة في الدنيا لما تنجح أغنية تعمل زيها

وردت الفنانة أنغام على سؤال الإعلامي عمرو أديب بكيف تخرج من سجن الأغنية الناجحة، قائلة: سجن الأغنية الناجحة أسوأ حاجة أن تفكر تعمل زيها، أمشي وأعمل غيرها واكسر القالب، إذا كان اللي هيقلدها مش هتنجح هتعمل أنت زيها؟ أوحش حاجة في الدنيا تفكر تعيد أغنية ناجحة.

البنك الأهلي
انغام الفنانه انغام حفلة ليلة صوت مصر ليلة صوت مصر الفن فنـ اخبار الفن
serdab serdab serdab serdab
CIB
CIB