موقع السلطة
الجمعة، 26 أبريل 2024 09:35 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
توك شو

هيدى كرم: الست لما بتحب وتحس إن العلاقة نهايتها الانفصال بتضحك على نفسها

هيدى كرم
هيدى كرم

علقت الفنانة هيدى كرم، على من يشعر بموعد الانفصال أسرع الرجل أم المرأة، قائلة: "الست أما بتحب وتحس إن العلاقة دي نهايتها الإنفصال بتضحك على نفسها.. لكن الراجل مش بيضحك على نفسه.. والراجل في الوقت ده بياخد قرار ويجى على نفسه وينفصل وفى هذا الرجل أقوى من الست في الانفصال".

وأضافت خلال برنامجها راجل و2 ستات المذاع على قناة on، تقديم الإعلامية شريهان أبو الحسن: "الست بتكمل العلاقة مع الشخص عشان بتحبه وعندها أمل في التغيير".

وعلقت الإعلامية شريهان أبو الحسن، قائلة: "التغيير في الحاجات الجذرية دى غالبا مش بتحصل من أي طرف من الطرفين أثناء الارتباط.. ودراسة أجريت على من يشعر بموعد اقتراب الانفصال بين طرفين في أي علاقة وتم تجربتها على 6 آلاف مستخدم لرسائل الدردشة على مواقع التواصل الاجتماعى، وتبين أن وقت الأزمات العاطفية اكتشفوا استخدام صياغة مختلفة في الكلام.. وقبل الانفصال بـ 3 أشهر اتضح أن هناك تغيير في الكلام بين الطرفين".

وعلق الفنان سامح حسين،: "مرحلة الارتباط لو البنت حاسة إن العلاقة مش هتستمر وهما عارفين ده كده بس هما مكملين.. وغالبا الراجل بيبقى هو اللى عارف انه قاربنا على مرحلة الانفصال".

 

 

البنك الأهلي
هيدى كرم شريهان ابو الحسن راجل و2 ستات سامح حسين
tech tech tech tech
CIB
CIB