موقع السلطة
السبت، 20 أبريل 2024 04:31 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
دفتر شكاوى اقتصاد

الأهالي يبحثون عن شبكة فودافون vodafone في المنصورة

معاناة الاهالي من شبكة فودافون في المنصورة
معاناة الاهالي من شبكة فودافون في المنصورة

في ظل تفشي فيروس كورونا حول العالم وخاصة في مصر، ومع حظر الحركة العامة للمواطنين التي فرضتها الحكومة حفاظا على صحة المواطنين، واستخدامهم لشبكات الانترنت داخل منازلهم، وجد أهالي المنصورة تقصيرًا من شركة فودافون- مصر في دعم الشبكات الخاصة بها في مدينة المنصورة.

وطالب أهالي المنصورة شبكة فودافون بضرورة إعادة النظر في أماكن تواجد أبراج التقوية الخاصة بالشبكة في شوارع المنصورة، موجهين رسائل عديدة على صفحة فودافون الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، دون استجابة من أي أحد.

واشتكى أهالي مدينة مبارك شارع الزهيري من انعدام شبكات فودافون في هذه المنطقة وبعض الأماكن المحيطة لهذه البؤرة، وقال أحدهم في رسالة إلى فودافون: "أرجو تقوية الشبكة عندنا في مدينة مبارك شارع الزهيري المنصورة والله ما فيه مكان ممكن نتكلم فيه عملية صعبة جدا برجاء الاهتمام".

وعملية أخرى اشتكت على صفحة الشركة عبر فيس بوك": "أنا عملت شكوى ٣ أيام ورا بعض، و مفيش أي رد ولا أي response. وروحت الفرع بنفسي وبرده مافيش أي رد ولا أي حل للمشكلة. بجد أسوأ خدمة عملاء".

أما حسام رمضان، عميل Vodafone فودافون: قال "مفيش حد بيرد ولا بيعبرنا وروحت الفرع اربع مرات ومشتغلش انا الخط لو مشتغلش انهاردة تاخدو شريحتكم وتدوني فلوسي أنا شغلي وقف بسببكم".

البنك الأهلي
فودافون المنصورة شبكات المحمول ضغط الشبكات اتصالات مدينة مبارك
serdab serdab serdab serdab
CIB
CIB