موقع السلطة
السبت، 13 يوليو 2024 07:50 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
فن

رد قوي من نيللي كريم على مجاملة زوجها في مسلسل عملة نادرة (فيديو)

الفنانة نيللي كريم،
الفنانة نيللي كريم،

ردت الفنانة نيللي كريم، على الانتقادات التي وجهت لها مؤخرًا بسبب مشاركة زوجها هشام عاشور في مسلسلها الرمضاني "عملة نادرة".

حقيقة مجاملة نيللي كريم زوجها

وقالت نيللي كريم خلال لقائها ببرنامج "حبر سري" الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم بقناة "القاهرة والناس": "مجاملتش جوزي بضمه في المسلسل الجديد، ومش حقيقي الكلام ده".

بداية مشوار زوج نيللي كريم التمثيلي

وأضافت: "هشام زوجي ابتدي يمثل قبل ما يجي مصر أصلا وعنده فريق عمل في أمريكا، واشتغل مع مسلسل الفنانة يسرا قبل ما اعرفه بسنتين".

مسلسل عملة نادرة

ولفتت نيللي كريم:"في أول الإسكريبت هشام جوزي مكنش له مشاهد معايا لإننا بناخد المسلسل مبيبقاش الـ30 حلقة مكتوبين".

في نفس اللقاء، ردت الفنانة نيللي كريم، علي تصريح الفنان باسم سمرة، بشأن موهبتها وقدراتها التمثيلية، وأنها تعلمت التمثيل منه هو والفنانة انتصار في مسلسل "ذات" و"مكنتش عارفة تقول كلمتين علي بعض".

 

شهادة نيللي كريم في حق باسم سمرة

وقالت نيللي كريم: "بالتأكيد باسم سمرة فنان كبير، وأيضا انتصار فنانة كبيرة، وهما كان عندهم خبرة أكتر مني في التمثيل في مسلسل ذات، وإن الواحد يتعلم ده مش عيب".

 

أحلى مشهد لنيللي كريم مع باسم سمرة

وأضافت،"من أحلى المشاهد اللى عملتها كانت مع باسم سمرة وهو فنان كبير، ولكن ألومه علي كلمة إني مكنتش عارفة أقول كلمتين علي بعض، لأ انا كنت قبلها عملت أعمال مهمة وكنت قادرة أقول كلام كتير ورا بعض بس متأكدة إنها طلعت منه بعفوية وهو فنان جميل وصديق وقضينا أيام حلوة في مسلسل ذات".

نيللي كريم توجه رسالة لباسم سمرة

وتابعت:"اتعلمت من باسم سمرة وكان فيه ما بينا كيميا ومكنش فيه مشكلات في الكواليس، ومش عارف ليه قالي عليا إني مكنتش عارفة أقول كلمتين علي بعض، بس هو فنان كبير واتعلمت منه ومش زعلانة منه علشان عارفة إنه إنسان طيب وابن بلد وجدع وأنا شخصيا مشوفتش منه حاجة وحشة واعتقد هو كذلك لا في التصوير ولا قبل التصوير ولا بعد التصوير، وأتمنى تجمعنا أعمال تانية وأنا بحبه جدا".

 

البنك الأهلي
نيللى كريم الفنانة نيللي كريم هشام عاشور مسلسل عملة نادرة برنامج حبر سري قناة القاهرة والناس
tech tech tech tech
CIB
CIB