موقع السلطة
الإثنين، 29 أبريل 2024 01:46 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
فن

حمو بيكا: النقابة جاية عليا علشان أنا غلبان وبيهددوني بالحبس.. ومصطفى كامل: إحنا في مصيبة

فن  حمو بيكا
فن حمو بيكا

عبر مطرب المهرجانات حمو بيكا، عن استيائه الشديد من ترك نقابة المهن الموسيقية لبعض زملائه الموقوفين مثله، بالعمل في الساحل دون تصاريح، حسب زعمه.

وقال حمو بيكا في مداخلة هاتفية بأحد البرامج: الناس اللي موقوفة معايا زي مسلم وريشا كوستا وسمارة وأبو ليلة، شغالة من غير تصاريح في الساحل والنقابة سيباهم، وجايين عليا علشان أنا غلبان ومش عارف أخد حقي، وفي ناس من أعضاء النقابة بيهددوني أنهم هيحبسوني وأنا مش هتنازل عن قضيتي وحقي.

بدوره رد عليه الفنان مصطفى كامل، نقيب المهن الموسيقية الأسبق، قائلا: والأدهى من كده إن أعضاء مجلس الإدارة هما اللي مشغلين الناس دي في الساحل من غير تصاريح.. إحنا في مصيبة يا جماعة.. إيه اللي بيحصل ده وأنا مش بدافع عن بيكا وعمري ما شفته.

موضوعات ذات صلة

وطالب مصطفى كامل، بضرورة تدخل الأجهزة الرقابية، لوقف ما يحدث بنقابة الموسيقيين، إذ أشار إلى أن النقابة بها كل أنواع الفساد، ولابد من النظر في شأن النقابة، للقضاء على الفساد المتواجد بها.

وأضاف: بطالب بدخول الأجهزة الرقابية نقابة الموسيقيين.. فالنقابة بها كل أنواع الفساد، وعندي مكالمات مسجلة من نجوم كشفوا الفساد في النقابة.. وأتمنى أن تلقى دعوتي استجابة.

وأكد مصطفى كامل أن حمو بيكا تعرض لظلمًا كبيرًا، ولا بد من حل أزمته، بعد أن تعرض لأزمة كبيرة مع مجلس نقابة المهن الموسيقية.

البنك الأهلي
حمو بيكا مطرب المهرجانات حمو بيكا مصطفى كامل نقابة الموسيقيين اخبار الفن الفن facebook twitter whats
tech tech tech tech
CIB
CIB