موقع السلطة
الأحد، 28 أبريل 2024 05:36 مـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
رياضة

محمد أبو العلا: المقاولون وقع فريسة للأخطاء التحكيمية.. وأغلقنا صفحة مباراة الأهلي

محمد أبو العلا
محمد أبو العلا

تحدث محمد أبو العلا، محلل أداء فريق الكرة الأول بنادي المقاولون العرب، عن مباراة فريقه أمام الأهلي، والتي حسمها المارد الأحمر لصالحه بهدف دون رد، ضمن منافسات الجولة الرابعة من عمر مسابقة الدوري الممتاز.

وقال محلل أداء المقاولون العرب في تصريحات خاصة:" احنا بشر والأخطاء واردة وزي ماللاعب بيغلط ويتمرن عشان يصلح غلطه الحكام كمان لازم تعمل كده وميبقاش الغلط مكرر نثق جدا في الحكام والتحكيم المصري وإن مفيش حكم عايز يخلي شكله وحش ويغلط متعمد بس اكيد الأخطاء التحكيمية على قدر مستوى الحكم زي اللاعب بظبط بيغلط غلطات كبيره او صغيره حسب قدراته".

تابع:" أتمنى إن الأخطاء التحكيمية تقل في الفترة القادمة في ظل وجود الفار وإلي المفروض يسهل القررات علي الحكم في أي مشكله مش هو الي يزودها عليه وأتمنى التوفيق لجميع الحكام ولهم مني كل الاحترام".

أكمل:" الفكرة اننا خسرنا نقطتين في مشوارنا مع الجيش بحتساب ضربة جزاء غير صحيحة والجولة الرابعة مباراة الأهلي كمان 3 بالأخطاء التحكيمية، وده سبب انفعال لأعضاء الجهاز الفني، مما آثر على حالتنا النفسية، وكان ممكن مع القرارات التحكيمية الصحيحة نكسب أو نتعادل".

واصل:" عندنا أخطأ لازم نعالجها عشان متتكررش ونركز في القادم وربنا يعوضنا خير كل منتعب اكتر واكيد ربنا شايلنا خير والمشوار لسه طويل احنا فقدنا 8نقاط من ١٠٢ نقطه من ٣٤ مباراة لسه قدامنا ٩٤ نقطة ومعانا جهاز فني يعمل دايما علي تصحيح الأخطاء".

أتم حديثه قائلًا:" على رأس الجهاز الفني كابتن عماد النحاس المعروف بعمله المخلص حتى في أسوأ الظروف، وأغلقنا مبارة الاهلي بكل مافيها وبدئنا التحضير للإسماعيلي، ونسعى لانهاء الدوري في مركز متقدم يليق بمكانة ومنظومة نادي المقاولون العرب".

البنك الأهلي
السلطة موقع السلطة مصر اخبار مصر محمد أبو العلا الأهلي المقاولون العرب الدوري الممتاز محلل أداء النحاس
tech tech tech tech
CIB
CIB