موقع السلطة
السبت، 20 أبريل 2024 01:30 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
رياضة

والد مروان محسن يُثير غضب جماهير الاهلي بتصريح عن محمد شريف

محمد شريف
محمد شريف

أكد الدكتور ثروت والد مروان محسن مهاجم الاهلى ومنتخب مصر، ان نجله لابد أن يعود للتشكيل الاساسى للمارد الأحمر بعد الأداء الهزيل من محمد شريف أمام الجونة بالأمس.

وقال ثروت محسن في مداخلة هاتفية لبرنامج النجوم في رمضان مع الإذاعية نجلاء حلمى والناقد الرياضي محمد عراقى عبر إذاعة الشباب والرياضة:"مشفتش ابنى من اول رمضان بسبب المباريات والمعسكرات، وهو الفترة الأخيرة يشارك كبديل في المباريات ".

ويضيف والد مروان محسن :"إعلان ابنى ظريف و مفيهوش مشكلة ، وليه جزء ثانى سوف يذاع قريباً، ومروان لايشارك والناس بتشوف مهاجمى الأهلى بيضيعوا فرص حالياً، محدش بيتكلم ليه، ومروان لما بينزل مش بيغلط وبيلعب كويس يبقى لازم ياخد فرصة من البداية".

وأكمل والد مروان محسن :"عدم مشاركة مروان في المباريات الأخيرة بشكل أساسى يرجع لوجهة نظر الجهاز الفني ، ومستوى الاهلى أمام الجونة لم يكن جيداً ، عارف أن الإصابات وضغط المباريات السبب ، بس بعض اللاعيبة معملوش حاجة مثلا محمد شريف عمل ايه امبارح ".

وتابع والد مروان محسن :" لازم موسيماني يفكر يمنح باقى اللاعبين فرص في المباريات المقبلة ، ومروان لما بيلعب مبيكونش في دعم من زملائه لاعبي الوسط".

وأكمل :"حابب ابارك للاهلى على خطوة وضع حجر الأساس للإستاد فهى خطوة تاريخية ودائماً يكون الاهلى موفق باذن الله".

البنك الأهلي
ثروت محسن اخبار مروان محسن نادي الجونة مروان محسن محمد شريف الدوري المصري النادي الاهلي موقع السلطة الإخباري
serdab serdab serdab serdab
CIB
CIB