موقع السلطة
الإثنين، 27 سبتمبر 2021 10:22 مـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • موقع السلطة الاخباري
  • البنك الأهلي المصري
  • MIDB
تقارير رياضة

أبرز تصريحات شيكابالا مع عمرو أديب: قالوا شيكا بتاع نسوان

شيكابالا
شيكابالا

حل محمود عبد الرازق "شيكابالا ضيفًا على برنامج الحكاية الذي يُقدمه الإعلامي عمرو أديب عبر قناة MBC مصر، حيث شهدت الحلقة تصريحات نارية من جانب قائد نادي الزمالك، لا سيما أن شيكابالا أصبح ترندًا على كافة المنصات.

عمل وسحر

وقال محمود شيكابالا: "في إحدى المباريات الأخيرة في الدوري، لقيت واحد بيعمل «عمل» وبيعزم وواقف بيعمل حركات غريبة على باب أوضه تغيير الملابس قبل المباراة، بس مش هاقول هو مين النادي عشان عيب، عشان أحنا الزمالك وكسبنا الماتش برضوا الحمد لله.

شيكابالا

لو قتلت حد في الكورة مش هتوقف 8 شهور

وأَضاف شيكابالا: "أنا لو قتلت حد في الكورة مش هتوقف 8 شهور، ولو رجعنا للايحة مفهاش حاجة أسمها لما أقولك يا أهلاوي أتوقف 8 شهور، هي كلمة يا أهلاوي إهانة للدرجادي؟".

جماهير الأهلي في أسوان بيتصوروا معايا

وتابع شيكابالا: "جماهير الأهلي في أسوان بيتصوروا معايا وعلاقتي بيهم جيدة جدا، الناس بتشوف اللي بيحصل في الماتش ومحدش بيشوف اللي بيحصل برا".

شيكابالا

20 سنة محدش جابلي حقي من جماهير الأهلي

وواصل: "أنا سهل الاستفزاز لما يبقى ليا حق، ومن 20 سنة محدش جابلي حقي من جماهير الأهلي واتعرضت لعنصرية أنا وزوجتي وابني، واللي بيحصل معايا محصلش مع حد تاني، والتجاوزات اللي حصلت ضدي محصلتش ضد أي لاعب في التاريخ".

هنكسب الكأس

واستكمل قائد الزمالك" "لو الكاس أتلعب هنكسب الكاس، ولو الدنيا كورة بس هنكسب الدوري السنة الجاية بس مش هيسيبونا نكسبه أبداً".

كنت زعلان من كارتيرون

واستمر: " كارتيرون أول ما رجع كنا زعلانين منه عشان سابنا ومشي في وقت مهم حتي أنا مكنتش قادر أتدرب معاه لحد ما قعدت معاه أنا وعبدالشافي وفهمنا هو مشي ليه وخلاص الدنيا أتغيرت، وهو مدرب كبير وبيتعامل بشكل ممتاز مع اللاعبين".

شيكابالا

الموسم اللي جاي هيداس علينا

وتابع: "احنا خدنا الدوري دلوقت الموسم اللي جي يتداس عليك زي موسم 2011 المدافع طلع الكوره بايده و جول عبد الشافي الاوفسايد كل ده بيحصل معانا وقدام الناس".

شيكا بيجيب نسوان

وواصل: :مره كنت في فندق وأنا وزوجتي وآدم، ومرة واحدة واحد قال إزاي شيكا يجيب «نسوان»، وبعد كده فهمت أن فيه لعيبة في نادي تاني جابوا ستات وشرب فسيبت الفندق ومشيت".

سأتجه إلى مجال التدريب

وأشار شيكابالا إلى أنه بعد اعتزاله كرة القدم ناوي يدخل مجال التدريب وهيسافر هولندا للحصول على شهادة من أكاديمية كرويف في هولندا وأمنيتي تدريب نادي الزمالك.

شيكابالا

هلجأ لـ الفيفا

وأتم شيكابالا: "لو استمرت عقوبة الـ8 أشهر هلجأ للاتحاد الدولي لكرة القدم، ولو لجأت للفيفا في الأزمات الماضية كنت هحصل على حقي أيضًا".

MIDB البنك الأهلي - فون كاش
تصريحات شيكابالا شيكابالا الزمالك عمرو أديب أخبار الزمالك الزمالك اليوم السلطة رياضة أبرز تصريحات شيكابالا برنامج الحكاية

آخر الأخبار

CIB MIDB
CIB MIDB