موقع السلطة
الثلاثاء، 21 مايو 2024 07:09 مـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
فن

نجل ليلى علوي بالتبني يفاجئها على الهواء: فخور بكِ

فن  ليلى علوي ونجلها
فن ليلى علوي ونجلها

أعرب خالد نجل الفنانة ليلى علوي بالتبني عن سعادته البالغة لنجاح فيلم شوجر دادي، قائلًا: أنا مبسوط جدًا بنجاح الفيلم وفخور بيها، رغم أن ماما لما بتشتغل بتوحشني جدا.

 

وعن أهم طباع ليلى علوي الأم، وليست الفنانة، قال خالد خلال لقاء عبر تطبيق زووم في برنامج كلمة أخيرة، الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، على شاشة ON: أمي عبارة عن قواعد والتزام واحترام وكل حاجة، بالأخص المواعيد، وأحلى حاجة بحبها فيها حبها وطيبتها وقلبها الطيب الأبيض.

موضوعات ذات صلة

 

وكشف أن أصعب المواقف التي قد يتعرض لها في تعامله معها، أن تكون غاضبة منه قائلًا: أصعب حاجة أني أزعلها مني، وتكون بتتعامل معايا وأنا عارف أنها زعلانة مني أصعب موقف ممكن يعيشه أي حد.

 

كما ذكر خالد أن الطقوس الحياتية لوالدته تنعكس على التعامل معه، قائلا: ماما من غير نوم 8 ساعات، وشرب فنجان القهوة ماينفعش حد يكون في البيت، في حالة عدم توافر ساعات النوم وفنجان القهوة ولازم تكون فايقة بعد القهوة.

 

كما كشفت ليلى علوي أن تربية الأولاد أصعب من الفتيات قائلة: أنا مربية بنات أختي لمياء وهي في ذات الوقت أعتبرها ابنتي، وتربية الأولاد أصعب من البنات لأنهم مع كبر وتقدم العمر، بيكون مرحلة أصعب ودائما يرافقه إحساس، أنه يرفض تقديم ملحوظات عليه وأن تقال بشكل مش لطيف، ولازم إحنا كأباء وأمهات نحافظ على ده عشان دول رجالتنا إلي هيشيلوا مسؤولية وهيفتحوا بيوت.

 

وعن مواصفات الفتاة التي ترغب في أن تكون شريكة حياة لابنها خالد قالت: مش بحط شروط بس لازم تكون سوية، وبنت ناس متربية في بيت محترم، وفي حال ذلك وكانت موجودة بالمواصفات دي هبقى حما صعبة بس على خالد، مش عليها هبقى حماة صعبة عليه هو لو جابلي حد كويس واختار كويس.

 

وتحدثت ليلى عن أهمية خالد في حياتها قائلة: خالد كل حياتي وتفكيري فيه، أكتر من تفكيري في الشغل قائلة: خالد كل حياتي وبفكر فيه معظم ساعات اليوم، أكثر من الشغل وأكثر مايقلقني أني دائما نفسي يكون مطمن ومرتاح وحساه لسه مش مطمن وأنا نفسي يبقى مرتاح لأن أيام الجيل الحالي أصعب من أيامنا.

البنك الأهلي
نجل ليلى علوي ليلى هلوي ليلى علوي فنـ الفن افنانة ليلى علوي
tech tech tech tech
CIB
CIB