موقع السلطة
الخميس، 28 مارس 2024 11:36 صـ
موقع السلطة

رئيس التحرير محمد السعدني

  • اتحاد العالم الإسلامي
  • nbe
  • البنك الأهلي المصري
مصر

انتصار السيسي توجه رسالة خاصة إلى الرئيس على الهواء (فيديو)

انتصار السيسي
انتصار السيسي

وجهت السيدة انتصار السيسي قرينة الرئيس عبد الفتاح السيسي رئيس الجمهورية، رسالة خاصة لزوجها الرئيس على الهواء، أثناء لقائها الأول مع الاعلامية إسعاد يونس، مقدمة برنامج صاحبة السعادة، المذاع عبر شاشة دي إم سي، مساء اليوم الأربعاء.

وقالت السيدة انتصار السيسي، في حوارها مع الإعلامية إسعاد يونس، مقدمة برنامج صاحبة السعادة، الذي اذيع عبر شاشة دي إم سي، مساء اليوم الأربعاء، للرئيس السيسي، :"أشكر ربنا عليك وبيحب بلده جدا وناسها وبيسعد لما تكون الأمور تسير بشكل جيد في كل حاجة".

وأضافت قرينه الرئيس، أنه :"اتمنى أن ربنا يوفقه ويعمل كل اللي هو عايزه وربنا يوفقه دايما ويحقق كل حاجة لبلدنا وأبناء مصر".

وقالت السيسي، إنه :"عندنا مسلسل كتيرة حلوة وبنتفرج على حاجات كتيرة جدا في التلفيزيون، ولما يكون في فيلم حلو بنتفرج عليه كلنا، وبنحب نتفرج على الحاجات اللي بدي طاقة ايجابية، ومنها مسلسل ليالي الحلمية ومسلسل الاختيار كان شيء جميل وتسبب في تجمع المواطنين".

وتابعت انتصار، أنه :"فخورة بحصول المرأة على نسبة أكبر في الوزارات في الحكومة وعلى مقاعد أكثر في البرلمان، والواحد سعيد لما وصلت له المراة في عصر الرئيس السيسي".

وقالت السيدة انتصار، أنه :"أهم حاجة يشوف الناس مبسوطة أد ايه وحقق ما يريدون، وتوصيل الخدمات للمصريين".

وتابعت انتصار السيسي، أنه :"كان بيحب البلد جدا وكانت بيتكلم كتير عن البلد وكان يفكر في موضوع الاسكان وحاجات كتيرة بيحققها كان حلمه لما كنا مخطوبين".

وأكملت انتصار، إنه :"لما هو بيكون مبسوط ببقي مبسوطة جدا وفرحانه من كل قلبي، لما بقي رئيس نعيش الحياة طبيعية زي ما كنا قبل". وأضافت انتصار السيسي، نحافظ على كل الطقوس وخاصة في شهر رمضان كونها أشياء تجعلنا سعداء، متابعة :"زوجات الأبناء مش كلهم بيعرفوا يطبخوا كويس، و بيكملوا بعض".

وقالت انتصار، إنه والدة الرئيس السيسي كانت أم للجميع، وجمعتنا وقالت لنا سبب نجاح أي أسرة، مضيفة أنه :"نصيحة أمي قالت لي أنا مش عايزة أقول حاجة عشان انتي متربية، ومش محتاجة انصحك لانك داخلة على أسرة جزء مننا".

وأضافت، تزوجت الرئيس عبد الفتاح السيسي بعد أن تخرجت في كلية التجارة جامعة عين شمس، مستدركة انه :"تزوجت من السيسي يوم الخميس، والأحد كان في شغله، ومكنش عنده فكرة شهر العسل خالص، وكان يحب عمله جدا".

وأكملت السيدة انتصار السيسي حرم الرئيس عبد الفتاح السيسي رئيس الجمهورية، أن السيسي بيحب يدخل في كل التفاصيل.

وتابعت انتصار، :"نحن أقارب ووالدته تعتبر خالتي، وكان معروفا في العائلة كلها أنه لديه طبيعة خاصة وهو شخص شديد، ومميز، وإنسان جد".
 

البنك الأهلي
الرئيس السيسي اخبار التوك شو إنتصار السيسي
serdab serdab serdab serdab
CIB
CIB